|
|
|
Według raportów rynkowych straty energii w przedsiębiorstwach mogą sięgać nawet 50%. Ponad połowa przypadków to błędy popełnione przy wdrażaniu nowych rozwiązań, niedostateczna analiza przebiegu procesu eksploatacji, brak kompleksowej wiedzy na temat zarządzania mediami czy pomysłów na jego ulepszenie.
Program Konferencji Technicznej „Optymalizacja zużycia energii i mediów technicznych” to kompendium praktycznej wiedzy dla osób odpowiedzialnych za ten obszar przedstawione w 3 aspektach:
- ekonomicznym - redukcja kosztów: analiza, ocena, plan poprawy
- efektywnym - nowe rozwiązania: sposób doboru, implementacja, zarządzanie
- ekologicznym - przyjazność środowisku naturalnemu
Pokazujemy, co najbardziej się opłaca. Sondujemy, gdzie w firmie może się marnować energia, które systemy są niezawodne oraz w jaki sposób przewidywać stany awaryjne. Dostarczamy informacji, jak uzyskać wielowymiarowe spojrzenie na zarządzanie energią i mediami technicznymi. Podpowiadamy, które z najnowszych technologii są mniej inwazyjne dla otoczenia. W gronie doświadczonych specjalistów omawiamy konkretne problemy, dostarczamy inspiracji, a także dajemy okazję na przeprowadzenie praktycznych ćwiczeń.
Dzień wcześniej, 8 czerwca w tym samym hotelu odbędzie się również Konferencja Techniczna Niezawodność i Utrzymanie Ruchu w zakładach produkcyjnych, na którą również serdecznie zapraszamy!
DLACZEGO WARTO?
- praktyczna formuła wydarzenia: prelekcje eksperckie, stoiska konsultacyjne i warsztaty techniczne
- różnorodny program odpowiadający wyzwaniom i potrzebom branży
- pakiet materiałów konferencyjnych
- imienny certyfikat uczestnictwa
- udział bezpłatny
CO ZYSKASZ?
- zdobędziesz praktyczne wskazówki i nowatorskie strategie, które wdrożysz z łatwościąw swoim zakładzie
- poszerzysz wiedzę o aktualne trendy, które usprawniają procesy
- wymienisz się doświadczeniem i spostrzeżeniami z innymi specjalistami z branży
- zyskasz możliwość bezpośredniej konsultacji z ekspertami
- nawiążesz wartościowe relacje biznesowe
|
|
|
|
|
|
|
|
BEZPŁATNE WARSZTATY TECHNICZNE |
|
|
- W ramach konferencji możliwe jest uczestnictwo w jednych wybranych warsztatach technicznych
- Warsztaty odbywają się tuż po części prelekcyjnej, zgodnie z programem wydarzenia
- Udział w warsztatach jest bezpłatny dla zarejestrowanych uczestników konferencji
- Zgłoszenie uczestnictwa w wybranym warsztacie następuje poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu zgłoszeniowym
Na konferencji mają Państwo do wyboru trzy warsztaty:
- Detekcja wycieków sprężonego powietrza w praktyce – case study
- SCADA PROMOTIC w energetyce i zakładach produkcyjnych
- Monitorowanie przepływu energii elektrycznej oraz analiza jej podstawowych parametrów
WARSZTATY #1
Detekcja wycieków sprężonego powietrza w praktyce – case study
We współpracy z firmą UE Systems, znanym na całym świecie liderem w dziedzinie rozwoju urządzeń detekcji ultradźwięków powietrznych i strukturalnych przygotowaliśmy bezpłatne warsztaty "Detekcja wycieków sprężonego powietrza w praktyce – case study", które odbędą się tuż po części konferencyjnej.
Podczas tych warsztatów uczestnicy dowiedzą się jak określić potencjał oszczędności na wyciekach sprężonego powietrza, nauczą się dokonywać pomiarów i tworzyć raporty z tych pomiarów. Dowiedzą się również jak stworzyć program pomiarowy pozwalający na efektywne kontrolowanie procesu powstawania nieszczelności w perspektywie długoterminowej.
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach?
- Podniesienie kompetencji pracowników działu UR
- Prezentacja szerokiego spektrum zastosowania Technologii Ultradźwiękowej
- Omówienie zastosowań na bazie konkretnych przypadków – case studies
Program warsztatów
- Zebrane studia przypadku dla detekcji wycieków sprężonego powietrza
- Przykłady programów detekcji i usuwania nieszczelności w różnych gałęziach przemysłu
- Zajęcia praktyczne na zestawie demonstracyjnym
Limit miejsc Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń (warsztaty dla 15 osób)
WARSZTATY #2
SCADA PROMOTIC w energetyce i zakładach produkcyjnych
Zapraszamy na praktyczny warsztat, podczas którego eksperci firmy MICROSYS zademonstrują prosty i przejrzysty sposób tworzenia aplikacji w SCADA systemie PROMOTIC.
- Podstawy obiektowego programowania w SCADA PROMOTIC
- Wytworzenie wizualizacji danych serwera liczników proBox2ETH/Numeron oraz, wizualizacja danych analizatora sieci WAGO
- Pokaz produktu - Strażnik mocy ASTAT

Cel warsztatów
Podniesienie kompetencji pracowników działu Utrzymania Ruchu w zakresie wykorzystania aplikacyjnych rozwiązań SCADA PROMOTIC w celu monitoringu zużycia energii oraz zmniejszenia zużycia energii.
Główne zagadnienia
- Pokaz środowiska SCADA systemu PROMOTIC.
- Wytworzenie aplikacji komunikując się z serwerm liczników proBox2/Numeron oraz analizatorem sieci WAGO
- Redukcja kosztów zużycia energii za pomocą „Strażnika mocy ASTAT“
Limit miejsc
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń (warsztaty dla 12 osób).
WARSZTATY #3
Monitorowanie przepływu energii elektrycznej oraz analiza jej podstawowych parametrów
Zapraszamy na warsztat, podczas którego eksperci z IBA zaprezentują rozwiązania dotyczące monitorowania przepływu energii elektrycznej mające na celu zmniejszenie kosztów.

Cel warsztatów:
- poznanie podstaw z zakresu właściwości energii elektrycznej
- zgłębienie metod efektywnego korzystania z energii elektrycznej
- pokazanie funkcjonalności systemu iba w praktyce
- prezentacja przykładowego rozwiązania systemu zarządzania mediami technicznymi
Program warsztatów:
- omówienie podstawowych parametrów energii elektrycznej
- zaznajomienie się z konfiguracją i obsługą oprogramowania iba
- monitorowanie parametrów sieci energetycznej na stanowisku testowym
- analiza zebranych danych - postprocesing

|
|
|
|
- Zarząd/władze firmy – prezesi, właściciele, dyrektorzy (zakładów produkcyjnych, biur, centrów handlowych, magazynów, sieci sklepów, portów lotniczych i komunikacyjnych, ośrodków rozrywki i kultury, szpitali i obiektów służby zdrowia)
- Zarządzanie budynkami i nieruchomościami – Facility Manager, Property Manager,dyrektor/kierownik i specjalista zarządzający obiektami
- Pion administracyjny – dyrektor/kierownik ds. administracyjnych, kierownik biura zarządu
- Pion techniczny – dyrektor/kierownik/specjalista ds. technicznych
- Pion projektowy – dyrektor zarządzania projektami, kierownik projektów
- Zakupy i rozwój dostawców – kierownik/specjalista działu zakupów, specjalista ds. zakupów strategicznych, kierownik ds. rozwoju dostawców
- Pion Utrzymania Ruchu – kierownik działu UR, mistrz UR, specjalista ds. UR, główny energetyk, główny elektryk, główny automatyk
- Pion kontroli jakości – kierownik działu jakości, specjalista ds. systemów jakości, specjalista metrolog
- Doradcy energetyczni, Kadra odpowiedzialna za zarządzanie energią, Projektanci instalacji
- Inwestorzy, Przedstawiciele funduszy inwestycyjnych
- Architekci, Deweloperzy, Generalni wykonawcy
|
|
|
|
 |
|
Dawid Bacik
Wieloletnie doświadczenie w działach utrzymania ruchu w zakładach produkcyjnych. Od 2006r. w branży sprężonego powietrza w międzynarodowych koncernach Domnick Hunter, Parker Hannifin, BEKO Technologies. Specjalizacja: serwis systemów uzdatniania sprężonego powietrza, systemy pomiarowe, optymalizacja pracy urządzeń wytwarzania i uzdatniania.
|
|
|
 |
|
Michał Bar
Biuro Audytów Energetycznych
|
Absolwent Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej studiów magisterskich i inżynierskich. Po studiach zaczął pracę w firmie doradczej, oferującej usługi z zakresu doradztwa technicznego i efektywności energetycznej gdzie pracował w międzynarodowym zespole, zbierając dużo doświadczenia. Kolejne zatrudnienie przyniosło szybki rozwój zawodowy, w ciągu dwóch lat osiągnął stanowisko Zastępcy Dyrektora. Na swoim stanowisku zarządzał pracą dwudziestoosobowego zespołu. Uczestniczył w projektach europejskich, koordynował przygotowanie ponad 300 wniosków pod białe certyfikaty oraz 150 audytów energetycznych przedsiębiorstw. Obecnie prowadzi swoją działalność doradzając przedsiębiorstwom w zakresie efektywności energetycznej oraz pozyskiwania funduszy zewnętrznych.
|
|
|
 |
|
Jarosław Filipiak
Absolwent Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej. Związany z branżą automatyki przemysłowej od 2006 roku. Od 10 lat pracuje w firmie Phoenix Contact zaczynając od Inżyniera Produktu, poprzez Inżyniera Sprzedaży w regionie Górnego Śląska. Aktualnie wykorzystuje swoją wiedzę na stanowisku Menedżera ds. Przemysłu - Automatyzacja Procesów Produkcji. Prywatnie entuzjasta amatorskiego kolarstwa szosowego i GPW.
|
|
|
 |
|
Jerzy Halkiewicz
Absolwent Politechniki Poznańskiej, od 2013 roku manager regionalny na Polskę w UE Systems Europe. Wcześniej audytor nieszczelności instalacji sprężonego powietrza metodą ultradźwiękową w firmie Aria-C. Odpowiedzialny za przedstawicielstwo handlowe oraz prowadzenie szkoleń wdrażających programy inspekcji ultradźwiękowych w zakresie detekcji wycieków sprężonych gazów, badania stanu łożysk (PdM), badania poprawności pracy odwadniaczy pary czy urządzeń elektrycznych. Certyfikowany w zakresie Technologii Ultradźwiękowej (Cat. II), prowadzący szkolenia Cat. I w Polsce. Konsultant w sprawie organizacji programów Ultradźwiękowej inspekcji urządzeń. Autor i współautor wielu artykułów dotyczących Technologii Ultradźwiękowej w prasie technicznej oraz prezentacji wygłaszanych na konferencjach związanych z diagnostyką maszyn oraz zarządzaniem mediami technicznymi.
|
|
|
 |
|
Wojciech Hermann
TheusLED „TNC INVESTMENTS”
|
Od 2016r związany z branżą oświetleniową. W swojej karierze pomógł około 100 przedsiębiorstwom w procesach modernizacyjnych. Handlowiec z zamiłowania i wykształcenia. W THEUSLED, skupia się na budowaniu strategii sprzedażowej na rynkach południowej Polski, nawiązywaniu kontaktów handlowych z inwestorami oraz dystrybutorami. W czasie wolnym, lubi spędzić popołudnie przy dobrej książce lub zostawić stres dnia codziennego na boisku.
|
|
|
 |
|
Jarosław Jagoda
Absolwent ATH w Bielsku-Białej na wydziale Budowy Maszyn. Od 12 lat pracuje w dywizji Compressor Technique Service w polskim oddziale Atlas Copco. Zajmuje się zagadnieniami z zakresu optymalizacji sprężonego powietrza; począwszy od wykonania pomiarów wraz z analizą, a skończywszy na wdrożeniu konkretnych rozwiązań zwiększających efektywność energetyczną.
|
|
|
 |
|
Krzysztof Kępczyński
W branży sprężonego powietrza od 1996 roku. Doświadczenie w koncernach międzynarodowych takich jak: Ingersoll-Rand, Gardner Denver, SPX Flow Inc. i obecnie ALMiG Kompressoren GmbH Wieloletnie doświadczenie w zakresie zarządzania dystrybucją sprężarek olejowych i bezolejowych, urządzeń uzdatniania sprężonego powietrza na terenie Polski, Europy i Rosji. Zainteresowania: optymalizacji kosztów wytwarzania sprężonego powietrza i zastosowania urządzeń energooszczędnych w systemach produkcji i uzdatniania sprężonego powietrza.
|
|
|
 |
|
Jakub Kasprzycki
Absolwent Zarządzania i Marketingu oraz Informatyki na Politechnice Częstochowskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu oprogramowania oraz projektowaniu układów akwizycji danych pomiarowych. Miłośnik sztuk walki, wędrówek górskich, lotnictwa oraz krótkofalarstwa.
|
|
|
 |
|
Wojciech Kuczera
Ukończył studia na Wydziale Elektrycznym Politechniki Śląskiej w Gliwicach ze specjalizacją Komputerowe Systemy Sterowania. Przez 4 lata zdobywał doświadczenie jako Inżynier Utrzymania Ruchu w jednym z czołowych w kraju zakładów zajmujących się przetwórstwem metali nieżelaznych. Wiedzę i umiejętności z zakresu utrzymania ruchu pogłębiał i wykorzystywał w praktyce także jako pracownik wsparcia technicznego w branży tworzyw sztucznych. Obecnie od 2015 roku związany z firmą ADEGIS, gdzie pracuje jako Inżynier Automatyk. Do jego głównych zadań należy wdrażanie systemu iba na terenie kraju oraz support dla systemów już działających. Oprócz tego jest również odpowiedzialny za rozwiązywanie problemów natury technicznej związanych z systemami automatyki.
|
|
|
 |
|
Mariusz Madurski
Dyrektor Zarządu. Pracuje od początku istnienia firmy. Współtworzył firmę. Od 1980 roku w branży elektroenergetycznej. Zainteresowania: sporty samochodowe.
|
|
|
 |
|
Mariusz Pacan
Absolwent Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. Od 15 lat wdraża nowoczesne technologie informatyczne i automatyzacji w przemyśle, obiektach infrastrukturalnych i budynkach. Jest entuzjastą rozwiązań praktycznych. Prowadzi projekty, których rezultatem jest zmiana jakościowa - zwiększenie efektywności, poprawa bezpieczeństwa i komfortu użytkowania oraz obniżenie kosztów utrzymania instalacji technicznych. Absolwent Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. Od 15 lat wdraża nowoczesne technologie informatyczne i automatyzacji w przemyśle, obiektach infrastrukturalnych i budynkach. Jest entuzjastą rozwiązań praktycznych. Prowadzi projekty, których rezultatem jest zmiana jakościowa - zwiększenie efektywności, poprawa bezpieczeństwa i komfortu użytkowania oraz obniżenie kosztów utrzymania instalacji technicznych. Swoim doświadczeniem na co dzień wspiera zamierzenia inwestycyjne użytkowników oraz działania projektowe i wykonawcze firm inżynierskich.
|
|
|
 |
|
Paweł Rutkowski
Absolwent Politechniki Warszawskiej, Wydział Mechaniczny, Technologiczny i Automatyzacji (obecnie Inżynierii Produkcji). Zajmuje się podczerwienią od 1992 roku najpierw jako przedstawiciel firmy AGEMA Infrared Systems (Szwecja), obecnie FLIR Systems (USA). Wielokrotnie szkolony z zakresu kamer, ich budowy, zasad działania i wykorzystania. 2-krotnie zdał egzamin Level I ITC, 1-krotnie zdał egzamin ITC Level II w 2000 roku. Nr licencji 200010N001 (prowadzący Bo Wallin). Był tłumaczem kursu ITC dla Elektrowni Łaziska, Elektrowni Kozienice, Politechniki Śląskiej, Polskich Sieci Energetyczny oraz dla Instytutu Technicznych Wojsk Lotniczych. Posiada duże doświadczenie z zakresu kursów termowizyjnych. Szkoli nowych użytkowników kamer termowizyjnych z ich zastosowania, pracy z kamerą oraz z oprogramowania. Zajmuje się również softwarową częścią serwisu kamer (firmwarem).
|
|
|
 |
|
Adam Serwach
Absolwent Inżynierii materiałowej na Wydziale mechanicznym Politechniki Łódzkiej. Wieloletnie doświadczenie w Laboratorium kontroli jakości techniki łożyskowej, natomiast obecnie zdobywa coraz większe doświadczenie w technologii termoizolacji przemysłowej w firmie SUM Poland. Prywatnie mąż i ojciec, oddany miłośnik modelarstwa redukcyjnego spod znaku żagla i kotwicy. Spokój ducha odzyskuje na szlakach górskich i pokazach air show. Świadkowie twierdzą, że nie jest taki poważny na jakiego wygląda.
|
|
|
 |
|
Robert Siwek
|
|
|
 |
|
Andrzej Skrzypkowski
Absolwent Politechniki Warszawskiej, Wydział Inżynierii Produkcji. Zatrudniony od 1998 w polskim przedstawicielstwie szwedzkiego producenta sprzętu do diagnostyki stanu dynamicznego maszyn SPM Instrument AB. Od 2000 zajmował się wprowadzaniem na rynek systemów laserowych Easy-Laser szwedzkiej firmy Damalini AB. Od 2002 właściciel firmy AS Instrument Polska z Warszawy, obecnie wyłącznego przedstawiciela SPM Instrument AB w Polsce. Ponadto reprezentant Damalini AB, Hilger u Kern GmbH Niemcy, Schaller GmbH Austria, Rayhome Ltd. Wlk. Brytania.
|
|
|
 |
|
Rafał Sypniewski
Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Wrocławskiej. Z branżą automatyki przemysłowej i energetyki związany jest od 15 lat. Swoje kwalifikacje zdobywał pracując m.in jako inżynier projektu w czeskim ABB a od 2008 roku pracuje w Phoenix Contact jako Menedżer Segmentu Rynku odpowiedzialny za rozwiązania z zakresu elektromobilności, aparatury łączeniowej oraz bezpieczeństwa funkcjonalnego.
|
|
|
 |
|
Dominik Szagżdowicz
Absolwent Politechniki Poznańskiej na Wydziale Budowy Maszyn i Zarzadzania. Od 7 lat związany z pneumatyką przemysłową. W Atlas Copco pracuje od 2 lat w dziale Compresor Technique Service, jako osoba odpowiedzialna za system profesjonalnych instalacji sprężonego powietrza AIRnet. Zajmuje się doborem odpowiednich elementów, instruktażem montażu oraz pomocą podczas eksploatacji systemu sprężonego powietrza AIRnet.
|
|
|
|
|
|
|