|
|
O KONFERENCJI - REJESTRACJA TRWA |
|
|
Według raportów rynkowych straty energii w przedsiębiorstwach mogą sięgać nawet 50%. Ponad połowa przypadków to błędy popełnione przy wdrażaniu nowych rozwiązań, niedostateczna analiza przebiegu procesu eksploatacji, brak kompleksowej wiedzy na temat zarządzania mediami czy pomysłów na jego ulepszenie.
Program Konferencji Technicznej „Optymalizacja zużycia energii i mediów technicznych” to kompendium praktycznej wiedzy dla osób odpowiedzialnych za ten obszar przedstawione w 3 aspektach:
- ekonomicznym - redukcja kosztów: analiza, ocena, plan poprawy
- efektywnym - nowe rozwiązania: sposób doboru, implementacja, zarządzanie
- ekologicznym - przyjazność środowisku naturalnemu
Pokazujemy, co najbardziej się opłaca. Sondujemy, gdzie w firmie może się marnować energia, które systemy są niezawodne oraz w jaki sposób przewidywać stany awaryjne. Dostarczamy informacji, jak uzyskać wielowymiarowe spojrzenie na zarządzanie energią i mediami technicznymi. Podpowiadamy, które z najnowszych technologii są mniej inwazyjne dla otoczenia. W gronie doświadczonych specjalistów omawiamy konkretne problemy, dostarczamy inspiracji, a także dajemy okazję na przeprowadzenie praktycznych ćwiczeń.
Dzień wcześniej, 21 września w tym samym hotelu odbędzie się również Konferencja Techniczna Niezawodność i Utrzymanie Ruchu w zakładach produkcyjnych, na którą również serdecznie zapraszamy!
DLACZEGO WARTO?
- praktyczna formuła wydarzenia: prelekcje eksperckie, stoiska konsultacyjne i warsztaty techniczne
- różnorodny program odpowiadający wyzwaniom i potrzebom branży
- pakiet materiałów konferencyjnych
- imienny certyfikat uczestnictwa
- udział bezpłatny
CO ZYSKASZ?
- zdobędziesz praktyczne wskazówki i nowatorskie strategie, które wdrożysz z łatwościąw swoim zakładzie
- poszerzysz wiedzę o aktualne trendy, które usprawniają procesy
- wymienisz się doświadczeniem i spostrzeżeniami z innymi specjalistami z branży
- zyskasz możliwość bezpośredniej konsultacji z ekspertami
- nawiążesz wartościowe relacje biznesowe
|
|
|
|
|
|
|
|
BEZPŁATNE WARSZTATY TECHNICZNE |
|
|
- W ramach konferencji możliwe jest uczestnictwo w jednych wybranych warsztatach technicznych
- Warsztaty odbywają się tuż po części prelekcyjnej, zgodnie z programem wydarzenia
- Udział w warsztatach jest bezpłatny dla zarejestrowanych uczestników konferencji
- Zgłoszenie uczestnictwa w wybranym warsztacie następuje poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu zgłoszeniowym
Na konferencji mają Państwo do wyboru trzy warsztaty
- SCADA PROMOTIC w energetyce i zakładach produkcyjnych
- Industry 4.0 - diagnostyka drganiowa maszyn w oparciu o innowacyjną platformę moneo
- Narzędzia do monitorowania niezawodności i efektywności wytwarzania, przesyłu i poboru sprężonego powietrza
WARSZTATY #1
SCADA PROMOTIC w energetyce i zakładach produkcyjnych
Zapraszamy na praktyczny warsztat, podczas którego eksperci firmy MICROSYS zademonstrują prosty i przejrzysty sposób tworzenia aplikacji w SCADA systemie PROMOTIC.
- Podstawy obiektowego programowania w SCADA PROMOTIC
- Wytworzenie wizualizacji danych serwera liczników proBox2ETH/Numeron oraz, wizualizacja danych analizatora sieci WAGO
- Pokaz produktu - Strażnik mocy ASTAT

Cel warsztatów
Podniesienie kompetencji pracowników działu Utrzymania Ruchu w zakresie wykorzystania aplikacyjnych rozwiązań SCADA PROMOTIC w celu monitoringu zużycia energii oraz zmniejszenia zużycia energii.
Główne zagadnienia
- Pokaz środowiska SCADA systemu PROMOTIC.
- Wytworzenie aplikacji komunikując się z serwerm liczników proBox2/Numeron oraz analizatorem sieci WAGO
- Redukcja kosztów zużycia energii za pomocą „Strażnika mocy ASTAT“
Limit miejsc
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń (warsztaty dla 12 osób).
WARSZTATY #2
Industry 4.0 - diagnostyka drganiowa maszyn w oparciu o innowacyjną platformę moneo
Podczas warsztatów zaprezentujemy innowacyjną platformę moneo, pozwalającą na wizualizację procesów oraz stanu poszczególnych maszyn. Monitorowanie będzie pokazane na przykładzie pracy oraz drgań miniaturowego napędu – symbolizującego pracę prostej maszyny. Zagadnienia Industry 4.0 zostaną zrealizowane poprzez platformę oraz czujniki VVB oparte o komunikację IO-Link.

Cel warsztatów
- Poznanie sposobów monitorowania drgań na maszynach prostych np. napędów, pomp, wentylatorów
- Rozpoznanie podstawowych układów monitorowania maszyn
- Uzyskanie wiedzy na temat podłączenia czujników bazujących na IO-Link do systemów nadrzędnych do wizualizacji danych
- Zapoznanie się z systemami do wizualizacji danych na podstawie platformy moneo
Główne zagadnienia
- Diagnostyka drganiowa maszyn prostych
- Podłączenie urządzeń wykorzystujących protokół IO-Link do systemów
- Zarządzanie wizualizacją oraz historią danych za pomocą platformy online

Limit miejsc
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń (warsztaty dla 15 osób)
WARSZTATY #3
Narzędzia do monitorowania niezawodności i efektywności wytwarzania, przesyłu i poboru sprężonego powietrza
Zapraszamy na praktyczny warsztat, podczas którego eksperci z firmy 7bar opowiedzą o:
- Praktyce definiowania odpowiednich KPI dla mojego zakładu
- praktyce pomiarów poszczególnych KPI w sprężonym powietrzu w 3 obszarach bilansowych SP wraz z podaniem właściwych wartości „best in class” dla poszczególnych wskaźników we wszystkich tych obszarach
- prezentacja przepływomierzy, czujników pomiaru wilgoci, detektorów ultradźwiękowych
- prezentacja wykonywania połączeń rurociągów aluminiowych
- prezentacja wykonywania odwiertów rurociągów aluminiowych pod ciśnieniem
- prezentacja oprogramowania do monitoringu systemu sprężonego powietrza zmierzającego do prowadzenia poprawnej holistycznej gospodarki energetycznej sprężonym powietrzem
- prezentacja oprogramowania do sterowania sprężarkami i sprężarkowniami różnych marek i rożnych producentów
 Cel warsztatów
- Uzyskanie kompetencji umożliwiających definiowanie KPI w sprężonym powietrzu
- Sprawdzenie narzędzi służących do osiągania właściwych KPI
- Praktyczne sprawdzenie narzędzi najskuteczniej odpowiadających na potrzeby gospodarki energetycznej SP
Program warsztatów
- Definicje obszarów i poszczególnych KPI oraz sposoby ich ustalania dla danej fabryki
- prezentacja oprogramowania do sterownia sprężarkami
- prezentacja oprogramowania monitorowania i holistycznej gospodarki energetycznej sprężonym powietrzem
- prezentacja urządzeń pomiarowych przepływu, ciśnienia, detektora ultradźwiękowego wycieków oraz wykonywania odwiertów pod ciśnieniem na rurociągu aluminiowym

Limit miejsc
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń, osoby zgłoszone muszą być wcześniej akceptowane przez prezentera (warsztaty dla maksymalnie 15 osób)
|
|
|
|
- Zarząd/władze firmy – prezesi, właściciele, dyrektorzy (zakładów produkcyjnych, biur, centrów handlowych, magazynów, sieci sklepów, portów lotniczych i komunikacyjnych, ośrodków rozrywki i kultury, szpitali i obiektów służby zdrowia)
- Zarządzanie budynkami i nieruchomościami – Facility Manager, Property Manager,dyrektor/kierownik i specjalista zarządzający obiektami
- Pion administracyjny – dyrektor/kierownik ds. administracyjnych, kierownik biura zarządu
- Pion techniczny – dyrektor/kierownik/specjalista ds. technicznych
- Pion projektowy – dyrektor zarządzania projektami, kierownik projektów
- Zakupy i rozwój dostawców – kierownik/specjalista działu zakupów, specjalista ds. zakupów strategicznych, kierownik ds. rozwoju dostawców
- Pion Utrzymania Ruchu – kierownik działu UR, mistrz UR, specjalista ds. UR, główny energetyk, główny elektryk, główny automatyk
- Pion kontroli jakości – kierownik działu jakości, specjalista ds. systemów jakości, specjalista metrolog
- Doradcy energetyczni, Kadra odpowiedzialna za zarządzanie energią, Projektanci instalacji
- Inwestorzy, Przedstawiciele funduszy inwestycyjnych
- Architekci, Deweloperzy, Generalni wykonawcy
|
|
|
|
 |
|
Dawid Bacik
Wieloletnie doświadczenie w działach utrzymania ruchu w zakładach produkcyjnych. Od 2006r. w branży sprężonego powietrza w międzynarodowych koncernach Domnick Hunter, Parker Hannifin, BEKO Technologies. Specjalizacja: serwis systemów uzdatniania sprężonego powietrza, systemy pomiarowe, optymalizacja pracy urządzeń wytwarzania i uzdatniania.
|
|
|
 |
|
Aleksandra Banaszewska
Absolwentka wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki (automatyka i robotyka) oraz Wydziału Mechanicznego-Technologicznego Politechniki Śląskiej. Po studiach zdobywała doświadczenie jako inżynier automatyk w dziale uruchomień magazynów automatycznych u jednego z wiodących producentów na rynku systemów magazynowania. Od 2014 roku pracuje w firmie ADEGIS jako inżynier automatyk, odpowiedzialna m.in. za wdrożenia i wsparcie techniczne systemu iba.
|
|
|
 |
|
Michał Bar
Biuro Audytów Energetycznych
|
Absolwent Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej studiów magisterskich i inżynierskich. Po studiach zaczął pracę w firmie doradczej, oferującej usługi z zakresu doradztwa technicznego i efektywności energetycznej gdzie pracował w międzynarodowym zespole, zbierając dużo doświadczenia. Kolejne zatrudnienie przyniosło szybki rozwój zawodowy, w ciągu dwóch lat osiągnął stanowisko Zastępcy Dyrektora. Na swoim stanowisku zarządzał pracą dwudziestoosobowego zespołu. Uczestniczył w projektach europejskich, koordynował przygotowanie ponad 300 wniosków pod białe certyfikaty oraz 150 audytów energetycznych przedsiębiorstw. Obecnie prowadzi swoją działalność doradzając przedsiębiorstwom w zakresie efektywności energetycznej oraz pozyskiwania funduszy zewnętrznych.
|
|
|
 |
|
Krzysztof Gut
Mgr inż, absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach, kierunek Mechatronika. Już w trakcie studiów zaczął interesować się różnymi dziedzinami, łącznie z diagnostyką drganiową. Swoje doświdczenie uzyskał także działając czynnie w jednej z organizacji studenckich. W trakcie ostatniego roku studiów zaczął pracowac w firmie ifm electronic jako stażysta. Aktualnie zajmuje się systemem efector octavis – systemami do monitorowania drgań.
|
|
|
 |
|
Jerzy Halkiewicz
Absolwent Politechniki Poznańskiej, od 2013 roku manager regionalny na Polskę w UE Systems Europe. Wcześniej audytor nieszczelności instalacji sprężonego powietrza metodą ultradźwiękową w firmie Aria-C. Odpowiedzialny za przedstawicielstwo handlowe oraz prowadzenie szkoleń wdrażających programy inspekcji ultradźwiękowych w zakresie detekcji wycieków sprężonych gazów, badania stanu łożysk (PdM), badania poprawności pracy odwadniaczy pary czy urządzeń elektrycznych. Certyfikowany w zakresie Technologii Ultradźwiękowej (Cat. II), prowadzący szkolenia Cat. I w Polsce. Konsultant w sprawie organizacji programów Ultradźwiękowej inspekcji urządzeń. Autor i współautor wielu artykułów dotyczących Technologii Ultradźwiękowej w prasie technicznej oraz prezentacji wygłaszanych na konferencjach związanych z diagnostyką maszyn oraz zarządzaniem mediami technicznymi.
|
|
|
 |
|
Wojciech Halkiewicz
Specjalista w dziedzinie techniki sprężonego powietrza. Absolwent Politechniki Poznańskiej specjalności Systemy i Urządzenia Energetyczne – Maszyny Przepływowe. Pracował w pierwszej w Polsce fabryce sprężarek śrubowych powietrza. Autor wielu publikacji technicznych dotyczących racjonalnej produkcji i wykorzystania sprężonego powietrza oraz popularyzujących tę dziedzinę.
|
|
|
 |
|
Wojciech Hermann
TheusLED „TNC INVESTMENTS”
|
Od 2016r związany z branżą oświetleniową. W swojej karierze pomógł około 100 przedsiębiorstwom w procesach modernizacyjnych. Handlowiec z zamiłowania i wykształcenia. W THEUSLED, skupia się na budowaniu strategii sprzedażowej na rynkach południowej Polski, nawiązywaniu kontaktów handlowych z inwestorami oraz dystrybutorami. W czasie wolnym, lubi spędzić popołudnie przy dobrej książce lub zostawić stres dnia codziennego na boisku.
|
|
|
 |
|
Piotr Jagiełło
25 lat doświadczenia w obszarze realizacji projektów inwestycyjnych. Początkowo od strony finansowej, od 7 lat od strony technicznej. Od 2018 roku związany z firmą SchahlLED Lighting GmbH, odpowiedzialny za rozwój na rynku polskim.
|
|
|
 |
|
Jarosław Jagoda
Absolwent ATH w Bielsku-Białej na wydziale Budowy Maszyn. Od 12 lat pracuje w dywizji Compressor Technique Service w polskim oddziale Atlas Copco. Zajmuje się zagadnieniami z zakresu optymalizacji sprężonego powietrza; począwszy od wykonania pomiarów wraz z analizą, a skończywszy na wdrożeniu konkretnych rozwiązań zwiększających efektywność energetyczną.
|
|
|
 |
|
Andrzej Kamiński
Absolwent Wydziału Elektryczngo Politechniki Wrocławskiej, absolwent Wyższej Szkoły Logistyki, specjalizacja: Zarządzanie przedsiębiorstwami i łańcuchami dostaw. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe w automatyce systemów medycznych i przemysłowych. Wieloletnie doświadczenie projektowania i wdrażania systemów kontroli oraz sterownia w strefach zagrożonych wybuchem. Współautor adaptacyjnych projektów układów automatyki dla elektrociepłowni oraz kopalń nafty i gazu. Autor publikacji i szkoleń dotyczących zagadnień Ex w procesach produkcyjnych. W ifm electronic sp. z o.o. od 2014 na stanowisku Inżyniera ds. Aplikacji. Zainteresowania krótkofalarstwo i konstrukcje nadawczo-odbiorcze.
|
|
|
 |
|
Krzysztof Kępczyński
W branży sprężonego powietrza od 1996 roku. Doświadczenie w koncernach międzynarodowych takich jak: Ingersoll-Rand, Gardner Denver, SPX Flow Inc. i obecnie ALMiG Kompressoren GmbH Wieloletnie doświadczenie w zakresie zarządzania dystrybucją sprężarek olejowych i bezolejowych, urządzeń uzdatniania sprężonego powietrza na terenie Polski, Europy i Rosji. Zainteresowania: optymalizacji kosztów wytwarzania sprężonego powietrza i zastosowania urządzeń energooszczędnych w systemach produkcji i uzdatniania sprężonego powietrza.
|
|
|
 |
|
Jakub Kasprzycki
Absolwent Zarządzania i Marketingu oraz Informatyki na Politechnice Częstochowskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu oprogramowania oraz projektowaniu układów akwizycji danych pomiarowych. Miłośnik sztuk walki, wędrówek górskich, lotnictwa oraz krótkofalarstwa.
|
|
|
 |
|
Krzysztof Kula
Urząd Dozoru Technicznego
|
absolwent Politechniki Poznańskiej, Specjalista Urządzeń Ciśnieniowych w Oddziale UDT Poznań w Zespole Urządzeń Ciśnieniowych specjalizuje się w wykonywaniu inspekcji technicznych w zakresie kotłów i rurociągów energetycznych, zbiorników stałych i rurociągów, zbiorników przenośnych oraz urządzeń do odzyskiwania par paliwa, ponadto jest ekspertem i wykładowcom w UDT CERT, przeprowadza certyfikację instalatorów OZE oraz akredytuje ośrodki prowadzące szkolenia dla instalatorów OZE, dodatkowo przeprowadza audyty energetyczne przedsiębiorstw. W latach od 1999 r. do 2007r. pracował jako główny specjalista ds. technicznych w zakładach H. Cegielski - Fabryka Silników Agregatowych i Trakcyjnych Sp. z.o.o. gdzie zajmował się między innymi projektowaniem siłowni kogeneracyjnych w oparciu o układy zasilane przez odnawialne źródła energii oraz certyfikacją tych układów w zakresie emisji spalin.
|
|
|
 |
|
Mariusz Madurski
Dyrektor Zarządu. Pracuje od początku istnienia firmy. Współtworzył firmę. Od 1980 roku w branży elektroenergetycznej. Zainteresowania: sporty samochodowe.
|
|
|
 |
|
Marek Piątkowski
Absolwent Sieci Telekomunikacyjnych na Wydziale Elektroniki Politechniki Wrocławskiej. Z branżą automatyki związany od ponad 15 lat. Doświadczenie w zakresie systemów sterowania procesami produkcyjnymi zdobywał na stanowisku Product Menagera w firmach integratorskich. W polskim oddziałem firmy WAGO Kontakttechnik GmbH & Co.KG związany od ponad 8 lat. Odpowiedzialny za rozwój rynku automatyki przemysłowej.
W polskim oddziale firmy WAGO od 8 lat. Odpowiedzialny za rozwój rynku automatyki przemysłowej w regionie południowo-zachodnim.
|
|
|
 |
|
Adam Serwach
Absolwent Inżynierii materiałowej na Wydziale mechanicznym Politechniki Łódzkiej. Wieloletnie doświadczenie w Laboratorium kontroli jakości techniki łożyskowej, natomiast obecnie zdobywa coraz większe doświadczenie w technologii termoizolacji przemysłowej w firmie SUM Poland. Prywatnie mąż i ojciec, oddany miłośnik modelarstwa redukcyjnego spod znaku żagla i kotwicy. Spokój ducha odzyskuje na szlakach górskich i pokazach air show. Świadkowie twierdzą, że nie jest taki poważny na jakiego wygląda.
|
|
|
 |
|
Robert Siwek
|
|
|
 |
|
Andrzej Skrzypkowski
Absolwent Politechniki Warszawskiej, Wydział Inżynierii Produkcji. Zatrudniony od 1998 w polskim przedstawicielstwie szwedzkiego producenta sprzętu do diagnostyki stanu dynamicznego maszyn SPM Instrument AB. Od 2000 zajmował się wprowadzaniem na rynek systemów laserowych Easy-Laser szwedzkiej firmy Damalini AB. Od 2002 właściciel firmy AS Instrument Polska z Warszawy, obecnie wyłącznego przedstawiciela SPM Instrument AB w Polsce. Ponadto reprezentant Damalini AB, Hilger u Kern GmbH Niemcy, Schaller GmbH Austria, Rayhome Ltd. Wlk. Brytania.
|
|
|
 |
|
Dominik Szagżdowicz
Absolwent Politechniki Poznańskiej na Wydziale Budowy Maszyn i Zarzadzania. Od 7 lat związany z pneumatyką przemysłową. W Atlas Copco pracuje od 2 lat w dziale Compresor Technique Service, jako osoba odpowiedzialna za system profesjonalnych instalacji sprężonego powietrza AIRnet. Zajmuje się doborem odpowiednich elementów, instruktażem montażu oraz pomocą podczas eksploatacji systemu sprężonego powietrza AIRnet.
|
|
|
|
|
|
|